tisdag 25 september 2012

Hösten är här!!

Känns att hösten är här på riktigt nu!
Blev en cykeltur idag efter jobbet, skyndade mig iväg så jag skulle hinna hem till kl 16 och fixa mat innan J kom hem från jobbet! så utan att äta något före utan vattenflaskan rusade jag iväg på en cykeltur.
Blev riktigt trött och hungrig och jätte kall om fötterna innan jag äntligen kom mig hem! så nyss kom jag ur bastun och skall ta det lugnt resten av kvällen! 

Annars så har vi fixat lite här i trädgården! sätter upp lite bilder... :)



Mammas mäktiga äppelträd
Även detta mammas äppelträd
Mitt äppelträd med 7 äpplen i *lycka*

Nästa år blir det några plantor mindre! har tomater i överflöd..

Tomater i mängd och massor!! i mitt eget växthus
Gott med egen gurka! 2 plantor gav en hel del gurkor !
stenläggningen fixade vi i sommar! i höst planterades lite växter!



5 kommentarer:

  1. Hadu laga na åv tomterna din. Tips tomatsås till pizza går bra att frys ner. Ketchup..:)

    SvaraRadera
  2. Ne allo ja har int laga na åv döm *skämms* ja har int komi me för! men i sallad å på pizza har vi no använd döm! å så har ja gedd bort na å! ;)

    SvaraRadera
  3. Oj va fint ni har laga, på baksido antar jag att adi stenläggningen e!? :) /Tanja G

    SvaraRadera
  4. Eikös vaan oman kasvihuoneen vihannekset maistukkin paljon paremmalta kun kaupasta ostetut:)!

    SvaraRadera
  5. Tack Tanja och jepp he e no på baksiido :)

    Tarja: Maistuu ja on niin mukava kun kaupasta ei tarvitse ostaa :)

    SvaraRadera